Na zdjęciu widać Panią przedszkolankę uczącą dzieci języka angielskiego.

DWUJĘZYCZNOŚĆ

Kontakt z językiem obcym od najmłodszych lat pozytywnie wpływa na tempo przyswajania nowego języka.

Małe dzieci dorastające w środowisku dwujęzycznym przyswajają oba języki równocześnie i do pewnego momentu nie są nawet świadome, że języki czymś się od siebie różnicą – przyswajają je jako jedną, wspólną, mowę. W rodzinach, gdzie oboje rodzice mówią tym samym językiem ojczystym (po polsku), trudno jest stworzyć taką sytuację. Zapewniając obecność lektora języka angielskiego w Owocowym Przedszkolu staramy się budować naturalne sytuacje komunikacyjne dla dzieci do używania i rozumienia języka obcego.

Środowisko panujące w Owocowym Przedszkolu nazywa się “zamierzoną dwujęzycznością”.

ZAJĘCIA Z LEKTOREM

Język jest medium, które służy do komunikacji z innymi. Pozbawiony tego celu przestaje mieć rację bytu.

Warto o tym pamiętać ucząc się języków obcych. Nawet jeśli nauczymy się na pamięć wszystkich słówek i zwrotów z podręcznika, i tak nic nam po nich jeśli nie wiemy jak użyć ich w naturalnym kontekście. Ważne jest więc, aby dzieci od najmłodszych lat przyswajały język obcy nie tylko podczas lekcji, ale też miały z nim styczność podczas normalnych, codziennych czynności. Dlatego w Owocowym Przedszkolu postawiliśmy na obecność nauczyciela anglojęzycznego z dziećmi przez kilka godzin dziennie.

Lektor prowadzi angażujące i ciekawe zajęcia językowe według programów przygotowanych przez metodyka ze szkoły językowej speak:art, a po zakończeniu lekcji zostaje z dziećmi i towarzyszy im w języku angielskim w codziennych czynnościach. To doskonała okazja, aby w codziennej komunikacji dzieci spotykały się z językiem angielskim.